از کنسول های نسل بعدی چه می خواهید؟
 
بازی های رایانه ای AA77
 

اکنون نزدیک به پنج سال است که از ورود نسل فعلی کنسول ها می گذرد و نزدیک به پنچ سال دیگر هم تا آخر این نسل باقی مانده است. اگر از کمپانی هایی مانند Microsoft و Sony درباره نسل بعدی کنسول هایشان سوال کنید (با توجه به اینکه به تازگی هم کنترلرهای Kinect و Move نیز برای آن ها عرضه شده اند)، قطعا آن ها چیزی به شما نخواهند گفت. اما سوالی که همیشه ذهن بازیکنان را به خود مشغول می کند، این است که نسل جدید کنسول مورد علاقه آن ها چطور خواهد بود و چه امکاناتی را به همراه خواهد داشت؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم. کنسول های نسل بعدی چگونه خواهند بود و چه چیزی در این نسل از کنسول ها وجود نداشته که دوست دارید آن را در نسل بعدی کنسول خود ببینید؟ در قسمت اول این مطلب به سراغ نسل بعدی کنسول Xbox می رویم. Xbox 720 یا Xbox 3 یا هر چیزی که دوست دارید اسمش را بگذارید، باید چه چیزی هایی داشته باشد؟ چه چیزهایی در Xbox 360 وجود ندارند که دوست دارید آن ها را در نسل بعدی این کنسول ببینید؟ موضوع کمی جالب شد، چرا که در این لحظه همه ما در تصورات خود کنسولی آرمانی را تجسم می کنیم. کنسولی که من به آن فکر می کنم، شاید با آن چیزی که شما فکر می کنید، تفاوت بسیاری داشته باشد. نکته ای که کاملا طبیعی به نظر می رسد، این است که این کنسول پیشرفت سخت افزاری خواهد داشت و حتما از Xbox 360 قوی تر خواهد بود. پس بهتر است که از این موضوع عبور کنیم و به مسائل بعدی بپردازیم.

اولین مسئله این است که بعد از Xbox 360 دیگر DVD به طور جدی از دور خارج می شود. اینجاست که یک فرمت جدید نیاز می شود. شاید در نگاه اول Blu-ray جایگزین مناسبی باشد، اما چرا از یک فرمت جدیدتر با فضای بیشتر استفاده نشود؟ فرمتی که بتواند بیشتر از 50 گیگ اطلاعات را روی خود ذخیره کند. شاید 100 گیگ اطلاعات؟ به نظر من 100 گیگ اطلاعات به نوعی پدر پدرسوخته دوستان Pirate باز را هم در می آورد! شاید هم اصلا در نسل جدید از دیسک برای عرضه بازی ها استفاده نشود. شاید بازی ها در نسل بعدی به صورت دیجیتالی قابل دسترس باشند. یعنی اینکه باید بازی جدید را از شبکه های آنلاین (سیستمی شبیه روش بازی های Arcade روی شبکه های آنلاین) خریداری کرد. البته شبکه Steam و Game for Windows Live هم اکنون بازی ها را به صورت آنلاین عرضه می کنند. لازم به ذکر است که این روش با استقبال بازیکنان و حتی سازندگان بازی هم مواجه شده، چرا که بازیکنان با قیمت کمتر بازی را خریداری می کنند و سازندگان هم از اینکه بازی آن ها کپی نمی شود خوشحال هستند. پس اگر در نسل بعدی دیدیم که کنسول جدید Xbox دارای Media خاصی برای بازی نبود، نباید تعجب کرد. البته اگر این کنسول از درایو Blu-ray یا چیزی جدیدتر برای پخش فیلم های جدید و... پشتیبانی کند، چندان بد هم نخواهد شد، چون علاقه مندان به فیلم کم نیستند. در دومین مسئله می توان به شبکه آنلاین اشاره کرد. شبکه Xbox Live تنها شبکه آنلاین بازی های کامپیوتری است که نزدیک به 8 سال عمر دارد.

استقبال زیاد کاربران از این شبکه باعث شده تا Xbox Live به شبکه بسیار قدرتمندی تبدیل شود که دیگر تنها یک فضا برای بازیکن ها نباشد. شبکه های اجتماعی مانند Facebook و Twitter، شبکه Last Fm برای موسیقی، شبکه Zune و Netflix برای پخش فیلم های روز به صورت HD و شبکه ESPN برای پخش برنامه ورزشی از جمله امکانات شبکه Xbox Live به شمار می روند. عرضه بازی های Arcade انحصاری یا عمومی و آیتم های خاص برای بازی های متعدد به این محبوبیت اضافه کرده اند. اما در نسل بعدی فکر می کنید Xbox Live نیاز به چه چیزهایی دارد؟ بازی های Arcade بیشتر، سیستم های سرگرمی بیشتر و امکانات آنلاین بیشتر مواردی نیستند که برای نسل بعدی نیاز باشند، چرا که هر سال Microsoft از این قبیل چیزها را به این شبکه اضافه می کند. شاید Xbox Live نیاز به این دارد که از طریق شبکه هایی خارج از Xbox هم در دسترس باشد. البته باز هم این موضوع روی Windows Phone 7 امکان پذیر است. شاید در آینده شاهد این بودیم که کاربران شبکه Xbox Live و Steam بتوانند با یکدیگر آنلاین بازی کنند. عده ای روی PC بازی می کنند و عده ای هم روی کنسول. به نظر ارتباط شبکه های مجازی دنیای بازی های کامپیوتری می تواند یک نوآوری تازه در این زمینه باشد. قسمت دیگر، می تواند ایجاد تغییراتی در سیستم Achievementها باشد. Achievementها به نوعی یک حس رقابت را بین بازیکنان به وجود می آورند و باعث می شوند که بازیکنان در کسب آن ها با یکدیگر مسابقه بدهند.

همین امر سبب شد تا سیستم Trophy را هم روی PS3 ببینیم. این سیستم، علاوه بر دادن GameScore و چیزهایی برای آواتارها می تواند کارهای بیشتری را نیز انجام دهند. البته باز هم این تغییرات در روی این نسل از Xbox  هم امکان پذیر است. اما فکر می کنید در نسل بعدی Achievementها به چه صورت خواهند بود؟ نکته بعدی شامل تکنولوژی می شود که هم اکنون در ابتدای راه است و مسیر طولانی را پیش رو دارد. تکنولوژی 3D چیزی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما نه تلویزیون های 3D همگانی شده اند و نه عنوان های خاصی به طور 3D عرضه می شوند. 3D مشکلات خاص خود را دارد. برای تماشای بازی ها و فیلم ها به صورت 3D نیاز به عینک های سه بعدی دارید. عینک هایی که برای بسیاری از بازیکنان پس از مدتی سردرد به همراه می آورند و باعث می شوند بازیکن بی خیال این تکنولوژی شود و بازی را به صورت معمولی بازی کند. راه حل این مشکل، چیزی است که هم اکنون Nintendo روی کنسول 3DS پیاده کرده، نمایش تصاویر 3D بدون عینک. به احتمال زیاد تمام کنسول های نسل بعد به سمت 3D می روند و تا آن سال، هم قیمت تلویزیون های 3D افزایش پیدا می کند و هم بازی ها و فیلم های بسیار زیادی به صورت 3D عرضه شده اند. حال اگر نسل بعدی بتواند تکنولوژی 3D را بدون نیاز به عینک به همراه بیاورد، بسیار عالی خواهد بود و بازیکنان به راحتی می توانند از 3D لذت ببرند. حال فکر می کنید در نسل بعدی کنسول ها استاندارد تصاویر به چه مرحله ای می رسند؟ آیا بازی ها همگی روی 1080p اجرا می شوند؟ یا یک استاندارد تصویری جدید مثل Ultra High Definition جایگزین استاندارد فعلی می شود؟ واقعا لذت انجام بازی های جدید با وضوح تصویری 4320p بسیار شگفت انگیز و هیجان آور خواهد بود. نسل فعلی Xbox هماهنگی خوبی با سیستم عامل Windows بخصوص Vista و 7 دارد. اما این هماهنگی فقط در حد به اشتراک گذاشتن تصاویر، موسیقی و فیلم های مختلف بین این دو پلتفرم است. در نسل بعدی این امکان وجود دارد که این هماهنگی بیشتر از این هم بشود. مثلا بتوان به طور شبکه یک بازی را روی Xbox و PC بازی کرد. قابلیتی که خیلی ها دوست داشتند در این نسل امکان پذیر می شد. بازی های بسیار خوبی به طور مشترک برای Xbox و PC منتشر می شوند و این امکان می تواند ارتباط این دو نسخه را با همدیگر بسیار بیشتر کند. خب، این ها تنها ایده ها و فکرهایی هستند که به راحتی می توانند به حقیقت تبدیل شوند. اما شاید از این ها بهتر را در آینده شاهد باشیم. در قسمت بعدی این مطلب به نسل بعدی کنسول PS3 می پردازم و ایده های جالبی را در ارتباط با نسل بعدی PS3 بیان می کنم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
18 آذر 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.